60 χρόνια σύλλογος

Μια μικρή αναφορά για την εξηκονταετή πορεία του συλλόγου στον χώρο της Πολεμικής αεροπορίας.

  • Στις 26/03/1957 δημιουργείται ο σύλλογος και παίρνει το όνομα <<Σύλλογος Υπαλλήλων Κρατικού Εργοστασίου Αεροπλάνων>>.
  • Στις 22/05/1966 μετονομάζεται σε <<Σύλλογος Δημοσίων Υπαλλήλων Αρμοδιότητας Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Κρατικού Εργοστασίου Αεροπλάνων>>
  • Στις 10/03/1982 μετονομάζεται σε <<Σύλλογος Δημοσίων Υπαλλήλων Τεχνικών Κλάδων Πολεμικής Αεροπορίας>>
  • Τέλος στις 08/09/2006 μετονομάζεται σε <<Πανελλήνια Ένωση Τεχνικών Πολεμικής Αεροπορίας "Α.Μωραϊτίνης".

Λίγα λόγια για τον Αριστείδη Μωραϊτίνης.

Έλληνας αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού (1906-1918). Πρωτοπόρος της Ελληνικής Αεροπορίας, εκπαιδευόμενος στην Ελευσίνα με το ψευδώνυμο Ατρόμητος Αεροπόρος Άσσος της Μεσογείου. Ανέλαβε τα καθήκοντά εκπαιδευτή πιλότων στη νέα σχολή του Π.Φαλήρου, ενώ σε λίγο καιρό 5/1915, ανέλαβε και τη διοίκηση της Ναυτικής Αεροπορίας, φέροντας πλέον το βαθμό του Υποπλοίαρχου.

Γεννήθηκε στην Αίγινα το 1891. Σκοτώθηκε τον Δεκέμβριο 1918 σε αεροπορικό δυστύχημα σε πτήση από Θεσσαλονίκη για Αθήνα, με αεροσκάφος Breguet Bre 14. Συνετρίβη εξαιτίας κακών καιρικών συνθηκών στην περιοχή του Ολύμπου. Ο θάνατος του θεωρήθηκε Εθνική απώλεια. Προτομή ανεγέρθηκε στο διοικητήριο του κρατικού εργοστασίου αεροσκαφών στο Παλαιό Φάληρο (σήμερα στεγάζεται το Μουσείο Ιστορίας της Πολεμικής Αεροπορίας). Η οδός που οδηγεί σε εκείνο το σημείο, επίσης φέρει το όνομα του. Άφησε όμως σημαντικό έργο στον τομέα της ανάπτυξης του αεροπορικού οράματος, συμπεριλαμβανομένου και στη δημιουργία τοπικής αεροπορικής βιομηχανίας.

Το 1917 εισηγήθηκε την ίδρυση ενός Εργοστασίου Αεροπλάνων που θα καλύπτει τις απαιτήσεις της Ναυτικής Αεροπορίας σε αεροσκάφη. Η πρόταση έγινε δεκτή και απέδωσε καρπούς. Ως χώρος για την εγκατάσταση του εργοστασίου επιλέχτηκε τμήμα του τότε ζωολογικού κήπου του Παλαιού Φαλήρου. Όμως λόγω των συνεχών πολεμικών επιχειρήσεων της Ελλάδας, η λειτουργία του εργοστασίου αναβαλλόταν διαρκώς. Το όραμα του υλοποιήθηκε αργότερα, το 1925, πρώτο έτος λειτουργίας του εργοστασίου που έφερε την ονομασία <<ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ>>.

Το 1925 παρήγαγε σημαντικό αριθμό σε υδροπλάνα - τορπιλοπλάνα τύπου Βέλος. την πρώτη τετραετία πάνω από 1000 τεχνική σε διάφορες ειδικότητες έθεταν τις βάσεις για το εργοστάσιο που φτιάχνει αγγέλους. ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΟ ΚΕΑ. Το όραμα του Μωραϊτίνης είχε δικαιωθεί.

Για όλους αυτούς τους λόγους η Πανελλήνια Ένωση Τεχνικών Πολεμικής Αεροπορίας αποφάσισε ως μια μικρή ένδειξη ευγνωμοσύνης να φέρει το όνομα του!